Jste zde:   Domovská stránkaPŘÍPADOVÉ STUDIEMystery shopping pro Restaurant Carino
Vytvořeno 12. leden 2015 Kategorie: Případové studie

Restaurace Carino

Restaurace Carino se nachází na Husově náměstí v Berouně a je dalším důkazem toho, že kvalitní gastronomie v Čechách stále nevymřela. Tato úžasná restaurace s jasnými cíli si u nás objednala Mystery shopping hlavně za učelem zdokonalení toho, co již v restauraci funguje. Chtěli vědět náš názor a vnést do jejich restaurace něco víc, nějakou přidanou hodnotou. Také chtěli vědět z profesionálního hlediska, jak si vede jejich tým zaměstnanců. Musíme říct, že jsme byli mile překvapeni kvalitou, ale určité mezery tam byly.

 

Rezervace byla příjemná

Telefonická rezervace proběhla ukázkově. Číšník představil sebe i restauraci přívětivým hlasem, přijal rezervaci a s poděkováním se rozloučil. Nutno říct, že toto je velmi důležitá věc, a málo kde tomu tak je.

Co můžete očekávat za jídlo

Grilované kuřecí prsa gratinované s kozím sýrem Závitky ze sušené šunky Pizza La Capra e Prosciuto

Zápis z Mystery shoppingu

Po úspěšné a velmi příjemné rezervaci jsme se společně s kolegyní vydali směr Husovo náměstí v Berouně.

17:55 Příchod do restaurace

Již zvenku je vidět, že restaurace je čistá a že se o ni někdo stará. Číšníci nás přivítali s úsměvem a nabídli připravený rezervovaný stůl s možností výběru jiného. Jídelní lístek dal číšník sice první dámě, což je chvályhodné a správné, ale položil ho na stůl zavřený.

Doporučuji podávat hostům menu otevřené, přímo do ruky a s očním kontaktem. Dále doporučuji doplnit ústní nabídku o:

  • denní specialitu
  • pokrm, který zbyl z poledního menu

18:05 Objednávka

  • Po přívětivém přivítání jsem objednal:
  • Tataráček z lososa / Filet z lososa
  • Grilované krevety / Houbové risotto
  • Tiramisu / Crepes Caramel - neúčtováno
  • Sauvignon blanc Horse Valley - neúčtováno

Objednávka proběhla v pořádku.

18:15 Servis předkrmů

Hodnocení jednotlivých chodů je označeno kladně nebo záporně pomocí znamének +/-.

Krevety

  • + odstřívkované krevety
  • + nepřepečené a dobře vychucené
  • +/- salát ochucený, ale neočistěný

Tataráček z lososa

  • - neurazí / nenadchne
  • - slabá prezentace - nevzhledné
  • - chuťově hodně průměrné

Doporučuji sehnat všechny možné recepty na tataráček z lososa a vymazlit ten, který budete vařit vy.

Steak z lososa

  • + losos nebyl přepečený a přitom krásně opečená kůže
  • - steak bych prezentoval tou krásně opečenou kůži vzhůru
  • + toto jídlo bylo perfektní (lehce chyběla sůl)

Houbové risotto

  • + velmi milé překvapení!
  • + perfektně zpracované suroviny, trochu přesolené

Tiramisu

  • - piškoty strávily v kávě málo času
  • - málo Amaretta – nevýrazné

Crepes Caramel

  • - přechucené, méně je někdy více

Tento dezert bych úplně vypustil a vymyslel lepší.

 


 

Shrnutí analýzy stavu restaurace (Resumé - Status)

Design

  • + Již z venku vypadá provozovna velmi pěkně a dá se očekávat, že se uvnitř bude odehrávat opravdová gastronomie.
  • + Vnitřek na první pohled připomíná spíše kavárnu než restauraci, ale to ve finále není nic proti ničemu. Vše čisté, jednoduché a útulné.
  • - Pokud si přejete mít na stolech založené cukřenky, tak by měly být každé ráno doplněny, aby bylo vidět, že se u vás pečuje naprosto o každý detail. Navrhuji spíše zakládat cukr až s objednávkou kávy nebo čaje.
  • - Oba jsme se pozastavili nad výškou stolů. Nebyla nám příjemná jeho nestandardně vysoká deska.

Kuchyně

  • Kuchaři rozhodně vědí, co dělají. Menu má koncept, hlavu i patu, suroviny jsou dobře zpracovávány a moderně prezentovány. Jídla ještě ale potřebují „vymazlit“, aby kuchaři neusnuli na vavřínech. Doporučuji více sledovat aktuální trendy v moderní gastronomii.
  • Chce to více sebevzdělávání! Číst, číst, číst a chtít být lepší, nabízet dokonalé produkty a zvyšovat tak status restauraci i sobě, jakožto kuchaři, který reprezentuje.

Servis

  • Byl jsem mile překvapen kvalitou servisu, jelikož oba číšníci, kteří nás obsluhovali byli skutečně číšníci a ne pinglové. Toto beru jako základní rozlišení personálu a předpoklad k úspěchu.
    • Pingl je člověk, který chodí do práce pouze z nutnosti výdělku, odnést objednané lidem kteří ho „otravují“, sem tam si něco „uloupnout“, nadávat, když nedostane dýško a nijak se nevyvíjet.
    • Číšník je člověk, který samozřejmě také pracuje pro peníze, ale především ho obor baví, je komunikativní a má zájem být lepší a lepší, poskytovat co možná nejlepší služby.
  • Oba tipy se poznají již během prvních pohledů a pár vět. Servis v te´to restauraci je bezesporu nadstandardní, ale určitě je co zlepšovat.
    • Servis první vždy dámě musí být standardem (pokud se nejedná o prezentaci vína) – toto zde nebyl problém, až na servírování předkrmů, kde se číšník zeptal, kdo má jaký předkrm, a já jsem se schválně přihlásil k jídlu, které mi bylo blíže a čekal jsem, jestli si číšník zvedne status tím, že i přesto naservíruje předkrm první dámě. Nestalo se tak. Uznávám, že to byl chyták, ale přesně na takovýchto případech může číšník podtrhnout svou profesionalitu.
    • Výběr a prezentace vína. Nechal jsem si doporučit víno a číšník přiznal, že není úplně znalý a že mi na víno zavolá kolegu. Toto byl určitě zbytečný krok. I když číšník absolutně nezná vína a netuší, jak chutnají, tak musí mít připravených pár tipů pro pohotové doporučení. To samé platí i s nabídkou jídel, tu ale mají číšníci restaurace Carino v malíku.
    • Do vinného listu doporučuji zařadit i lepší - dražší lahve, aby si vybrala i vyšší sorta klientů.
    • Víno jsme dostali poměrně teplé. Buď byla láhev v přihrádce na červené víno, nebo byla ve vinotéce jen krátce, nevím. S touto skutečností musí číšník dobře naložit a hosta upozornit nebo jiný způsobem dosáhnout spokojenosti hosta.
    • Prezentace vína byla jedním slovem „tragická“ a úplně zbytečně to restauraci snižuje status. Zde je obrovský prostor pro zlepšování a nastavení standardu!
    • Překvapilo mě, že číšníci prostírají v rukavičkách, což už se dnes nevidí. Zvyšuje to status restaurace! Dokonce byly příbory skutečně čisté, takže to nebylo jen „na oko“, ale spolupráce pomocné síly, která příbory leští, a servisu, který kontroluje její práci, opravdu funguje. Naopak příručníky používají jen jako „dekor“ a to je zase škoda. Do konceptu restaurace parádně zapadají. Když už je nepoužívají u servírování jídel, tak u prezentace a dolévání vína je jejich použití nezbytné. Doporučuji však, aby měli příručníky při ruce a ne za pasem.
    • Je známo, že za barem se nepije a nejí. Často se mě lidé, které školím, ptají, proč? Vysvětlení se v této restauraci ukázalo přímo v praxi. Dvě dámy u vedlejšího stolu měly dopito a pokukovaly po servisu, aby si mohly objednat. V daný moment měli číšníci napilno a chodili okolo dam bez povšimnutí. Když se první číšník na moment uvolnil, tak šel za bar a napil se. Obě dámy na něj žíznivě koukaly a čekaly až dopije, aby si mohly objednat. Proto se konzumuje v zázemí a ne na place.

 


 

Závěrem - určitě Carino navštivtě

Restaurace Carino v BerouněCelkově ale musím konstatovat, že servis v restauraci Carino v Berouně je díky přístupu k práci nadstandardní. Stačí jen vypilovat vcelku malé nedostatky, až na servis vína. Dobré je, že u této restaurace se budou jen vylepšovat stávající služby a není třeba tvořit vše od základu, s čímž se potkávám opravdu často.

www.carino.cz

 

 

Hlavní Mystery shopper - Petr Vopátek

obchodni-sit.jpg

Publikujeme

publikace

Systémy pro restaurace

Systémy pro restaurace

Systémy pro obchody

Systémy pro obchody

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro recepce

Systémy pro recepce


Konzultace a poradenství v gastronomii



AWIS Global Systems s.r.o. © 2016

Mystery shopping pro gastronomii - Ekonomika provozu pro restaurace - Systematická gastronomie - Poradenství a konzultace - Mystery shopping nejen v Praze a Brně