Jste zde:   Domovská stránkaPUBLIKACEJaká jsou specifika personální práce v gastronomii?
Vytvořeno 27. srpen 2014 Kategorie: Publikace

personalist

O úspěšnosti každého gastronomického zařízení rozhoduje profesní úroveň tamějších zaměstnanců – a to podstatně více než ve většině jiných oborů. Právě oni jsou totiž zárukou kvality poskytovaných služeb. Při výběru zaměstnanců v oblasti gastronomie je ale potřeba dbát nejen na jejich profesní úroveň, ale také osobní vlastnosti. V tomto článku se dozvíte, jaká jsou specifika personální práce v gastronomii. Najít si ty nejlepší, nejschopnější a zároveň loajální pracovníky je snem každého zaměstnavatele. Jenže právě s loajalitou je v gastronomii často problém, tento obor patří mezi ty s největší fluktuací zaměstnanců vůbec. Právě proto je tak důležitá dobrá personální práce.

Co vlastně očekáváte a nabízíte?

Před samotným přijímacím pohovorem si ujasněte, co přesně od nových zaměstnanců očekáváte. To znamená, že předem musíte vědět, jaké požadujete pracovní zkušenosti a vzdělání, a jaké kompetence jim případně svěříte. K tomu vám může pomoci audit, který odhalí, co přesně budou noví zaměstnanci na svých pozicích dělat. Připravte si také stručnou prezentaci o vaší organizaci, aby kandidát přesně věděl, co mu nabízíte.

Výběrové řízení v gastronomii by mělo mít více kol a uchazeče by mělo posuzovat více lidí – nejlépe jeho případný přímý nadřízený a personalista. Je totiž třeba posoudit nejen profesní dovednosti a návyky daného uchazeče o zaměstnání, ale také jeho schopnosti komunikovat s hosty – a to často i v několika různých jazycích. Musíte tedy poznat jeho profesní i lidskou stránku.

Praktické zkoušky i osobní pohovory

Výběrové řízení by tedy mělo kromě praktické zkoušky zahrnovat také osobní pohovory. Během praktických testů můžete odhalit, do jaké míry je jejich vystupování naučené, nebo naopak přirozené. Dejte ale uchazečům možnost se předběžně seznámit s pracovním prostředím, pak spíše zvládnou jednotlivé úkoly. Soustřeďte se také na způsob, jakým uchazeč hovoří o svém oboru, ale i bývalém zaměstnavateli. Z toho totiž můžete poznat, jak loajální daný uchazeč vlastně je.

Nezapomeňte se zaměstnancům věnovat

Výběrovým řízením ale personální práce zdaleka nekončí. Svým zaměstnancům byste se měli věnovat i po jejich přijetí. Přidělte jim někoho, kdo jim bude ve zkušební době pomáhat, vysvětlí jim, jak to na vašem pracovišti chodí, a bude pozorovat, jak se noví zaměstnanci adaptují v daném prostředí. Zároveň je může upozornit na některé chyby plynoucí z neznalosti daného pracovního prostředí. Nezapomeňte také novým zaměstnancům dát najevo, že si jich vážíte a jejich názory vás zajímají. Naplánujte proto pravidelná setkání, během kterých vám budou moci sdělit své nápady a připomínky.

RENÉHO RECEPTY

mobilni-cisnik.jpg

Publikujeme

publikace

Systémy pro restaurace

Systémy pro restaurace

Systémy pro obchody

Systémy pro obchody

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro síť obchodů

Systémy pro recepce

Systémy pro recepce


Konzultace a poradenství v gastronomii



AWIS Global Systems s.r.o. © 2016

Mystery shopping pro gastronomii - Ekonomika provozu pro restaurace - Systematická gastronomie - Poradenství a konzultace - Mystery shopping nejen v Praze a Brně